- See more at: http://www.dearsillyblog.com/2012/01/how-to-remove-page-titles.html#sthash.4CvZ6ohG.dpuf

måndag 14 juli 2014

Gagnef Womens Race

Tjejerna från Dalarna har varit på sin första downhill tävling! Dom hade riktig kul hörde jag, men råkade ut för en rejäl krasch i final racet. Jag frågade Veronica hur det gick.

Mikaela i täten in i vänster kurvan

"I damklassen startade alla 5 tjejer samtidigt vilket gjorde att det blev väldigt trångt på vägen. Ca 100 meter från mållinjen kom en ganska skarp vänster sväng där vi alla såklart blev en klump. Jag kom ikapp alla tjejer precis lagom till svängen... lite för snabbt. Mikaela som var framför mig märkte inte att jag körde in under hennes bräda men att hon började wobbla och landade sedan på ryggen längre ner i backen.

Det blev en rejäl duns men hon klarade sig fint utan skrapsår. Alva låg också nära Mikaela in i svängen, det blev svårt för mig att inte åka in i henne. Jag kommer inte ihåg hur vi föll men på bilderna ser det ut som att jag glider och Alva voltar. Vi gled in i många ben och höbalar och några i publiken ramlade faktiskt!

Alva fick inte heller några skrubbsår men ont gjorde det nog ändå. Jag fick några små och ett rejält skrubbsår på benet. Nästa gång tar nog vi alla långbyxor! ;) Trots kraschen tyckte alla att tävlingen var sjukt kul och nu är vi super stokade till att fortsätta åka och snart börja tävla i dom större racen!!"

// Veronica Svennbeck

Veronica kraschar in i publiken med Alva på ryggen bakom



Foton av Ragnar Nyberg från Girls Longboard Crew Dalarnas fotoalbum.

Resultat:
1. Linn Andersson

2. Linn Nordlund
3. Alva Wiklund
4. Mikaela Venimore
5. Veronica Svennbeck

Krya på er nu brudar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar