- See more at: http://www.dearsillyblog.com/2012/01/how-to-remove-page-titles.html#sthash.4CvZ6ohG.dpuf

söndag 13 december 2015

Hej Allihopa!

Nu har det gått 464 dagar sedan min otur fick ett rejält fnatt och dansade bananas med hela mig som en marionett... Eller vi kan säga 15 månader och 8 dagar sedan... Det är ett tag sedan.

Men denna plötsliga oturs explosion som hände, gav över allt utrymme till min tur istället. För jag har läkt så himla bra så att dom på sjukhuset kallar mig för ett mirakel. Alla tankar ni har gett mig, alla muskler jag hade, och mitt positiva sinne har tagit mig dit som jag är idag. Och när jag pratar om detta med människor som undrar, människor som lyssnar, så har jag ett stort leende över hela mitt ansikte. För jag älskar er! Ni får mig att tänka så positivt på hela situationen.

Jag har fått ett nytt liv. Ett liv som jag kan göra precis vad jag vill med! (precis som jag alltid har gjort).

Jag tycker att man ska göra allting i sitt liv som man blir glad av. I mitt fall blir jag väldigt glad av att åka bräda. Ni vet; longboard, snowboard, wakeboard osv. Och jag blir ännu gladare av att göra det med härliga andra människor som också blir glada av att åka med mig. Så min fråga är vad du blir glad av? Och har du då andra människor att flocka dig med?? För jag tror att det är det som gör livet så himla häftigt! och spännande! och fascinerande!

Under dom här 464 dagarna som har gått, har jag inte fått åka bräda alls O.o Hur tror ni att mina tankar har gått då? Jo - dom har snurrat runt i virvlar i huvudet och väntat, väntat, väntat, väntat... och väntat lite till... Tills nu. Jag har bokat en resa upp till Åre. Så jag ska få stå på min bräda igen!!! Tjoho !!! *dunk*dunk*dunk* låter mitt hjärta när det tar volter, spiraler och språng i mig av lycka.

Men jag har ju fått ett nytt liv nu. Jag har levt i 464 dagar hittills. Så när jag väl ställer mig på brädan, så måste jag börja om från början. Jag mins mycket väl allting jag kunde göra på en bräda (i mitt förra liv). Men jag förlorade all min balans, koordination, och så vidare i olyckan. Så detta har jag fått lära mig igen... Så nu får ni hålla tummarna för mig när jag ger mig ut i backarna igen. Ge mig lite sån där tur som ni gav mig efter olyckan. För, vilket häftigt äventyr jag ger mig ut på nu! Att lära mig åka bräda igen! Det kommer bli så häftigt. Varenda sak jag gör från och med nu, är ett framsteg. Jag behöver bara ställa mig i mina boots, och knyta dom, så är det någonting nytt, ett framsteg! En guldmedalj! Eller varför inte en stor godispåse, varje gång jag gör någonting nytt, för jag älskar godis! Hihi... Det kommer att bli ett helt hus fyllt med godis när jag åker hem från den här resan.

Åhh. Det kommer bli så ROLIGT!

Jag älskar mitt liv, och jag tänker göra allt jag kan med det. Allt som gör mig glad.

Så nu tänkte jag fortsätta med att skriva här på bloggen framöver. Berätta lite mer om mina äventyr just nu. Vad som händer. Hur jag går framåt. Vad som fascinerar mig. Och så vidare. Det vore väldigt kul att höra vad ni vill läsa om? Vad ni undrar om? Lägg en kommentar om det, eller skriv ett meddelande till mig. Det vore glädje för mig att få skriva det som ni vill höra!

Ha det gott, så hörs vi snart!
Tjohej

5 kommentarer:

  1. Vad kul att läsa att allt är bra igen! Välkommen tillbaka.

    Vad vill jag läsa om? Ja, allt! Hur många godispåsar du samlat på dig (vilka godisar är dina favoriter)?, det som gör dig glad! Vad du ska göra på jul, vad det bästa du vet är med denna tiden på året är? Kommer du gå tillbaka till studierna eller har du en ny inriktning eller idé?
    Här har du lite att jobba med haha, det är bara att välja vad du vill. Jag är personligen bara glad att höra att du mår bra och veta att du studsar fram igenom livet igen :) Framför allt hoppas jag att vi ses i backen igen, för sakta men säkert blir jag bättre på att åka. Du och butiken evolver var dem som peppade mig och stöttade mig i början av min snowboard resa.

    Ha det så fint så hoppas jag att vi kanske ses igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååh :D Men vad roligt att höra ifrån dig Malin! Jag har tänkt på dig många gånger och undrat om du fortfarande åker snowboard. Så nu fick jag jättemycket energi och glädje att höra att du åker :D
      Jag väntar innerligt på att det ska komma snö här i Skövde snart, så att jag kan åka nerför backen igen. Då kommer vi ses där! Jag lovar.

      Ha det gott du med! Och God Jul på'rej

      Radera
  2. Helt underbart att höra! Vet hur känslan är att känna framtidstro och hopp igen, även om jag inte råkat ut för något så allvarligt som du. Vet även hur det är att vara närmast anhörig till en som har tur att han lever efter en krasch (på cykel). Det kan ta tid att komma tillbaka och alla kommer inte tillbaks till det som var.

    Var rädd om dig och njut av varje dag!
    Go, go, go!!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men tack för peppet! Det gör mig glad... Jag håller med om att det kan ta tid... För ett år sedan trodde jag att jag bara hade någon månad kvar tills att bli kallad "frisk". Men nu (ett år senare) har jag förstått att min resa knappt har börjat. Och jag vet inte vad målet är heller... Men det vet man ju aldrig.

      Jag njuter av livet fullt ut, varje dag!
      Jag hoppas att du gör det du också! :D

      Radera
  3. Hej Emina,
    Vet du - jag blev så glad när jag hittade det här inlägget, var och kollade på tävlingen i Taberg eftersom min bror var där och körde och blev så himla berörd av det som hände dig. Har tänkt på dig många gånger och undrat hur det gick, fastän jag inte känner dig. Glad att du är på g tillbaka och har en sådan fin inställning och attityd. Kommer att kika in här ibland för att se hur det går, heja dig!

    SvaraRadera