- See more at: http://www.dearsillyblog.com/2012/01/how-to-remove-page-titles.html#sthash.4CvZ6ohG.dpuf

fredag 18 december 2015

Vad gör jag med mitt liv?

Jag är ju sjukskriven till hundra procent. Så för mig, som är en så aktiv person, har väldigt svårt att förstå vad sjutton jag gör med mitt liv just nu. Jag har ingen skola att gå till, inget jobb att gå till. Så vad gör man med sin fritid då? Helt plötsligt har jag ljusår med tid över!

Jag går inte på några mediciner, men mitt recept är att "ta det lugnt". . . . . ööh . . . . ok?
Jag ska alltså helst sitta på soffan hemma, och inte göra någonting.  Så jag har för första gången i mitt liv lärt mig att sitta på soffan. För att innan olyckan kunde jag inte sitta på soffan i en minut utan att bli stressad av att jag inte gjorde någonting. Nu, efter ett års övning, har jag lärt mig att sitta på soffan, i flera timmar! Utan att bli stressad! Det är helt otroligt. Det är faktiskt fascinerande!

Men jag får ofta frågan: "Vad gör du på dagarna"? Jag blir så ställd vid den frågan. Jag vill säga att jag inte gör någonting. Men det är inte riktigt sant. Vad gör jag egentligen? Jo, mina dagar ser väldigt olika ut. Igår var en spännande dag då jag åkte till Sahlgrenska. Jag träffade en läkare som ska ge mig en skönhetsoperation! Haha! Skitkul :D Emina Andersson ska skönhetsoperera sig! Är det sant?

Jajamän... jag ska skönhetsoperera mig. Spännande.
Den riktiga historien är lång... Men kort sagt så fick dom operera bort mitt pannben direkt efter olyckan för att min hjärna skulle ha utrymme att svälla efter smällen. Så jag gick runt utan panna i över 6 månader! Jag fick ha hjälm på huvudet som skydd. Hihi... Jag var sjukt glad sen när jag fick min panna tillbaka. Då slapp jag ha hjälm hela tiden.

Men tillbaka till skönhetsoperationen. När dom tog bort min panna fick dom göra några borrhål. Så nu har jag några inbuktningar i min panna.... Så när jag kom in till läkaren så hälsade han, sa några snälla fraser och sedan skulle han titta på min panna. Han skulle känna på den, men hann inte ens fram till den förrän han sa: "Det här ser ju för jävligt ut". Hahahah! xD Det var riktigt kul när han sa det. Och jag blir så glad att dom har lite humor också, läkarna. Så jag ska alltså skönhetsopereras. Fylla ut dessa fina inbuktningar så att jag ser lite mer normal ut.

Men förutom dessa roliga tillfällen jag får på dagarna så har jag väl en lite mer regelbunden vardag. Vad gör jag egentligen? Jo, jag har funderat fram några saker jag gör ganska ofta. Jag löser Sudoku, jag gymmar, tvättar, försöker undvika att diska, undviker att städa, undviker att laga mat, och jag sitter i soffan och spelar Plants VS Zombies. Där har ni min vardag. Men jag vill hemskt gärna få fler tips på vad jag kan hitta på. Hit me!

Sen var det en härlig fråga om vad jag gillar för godis. För jag ska fylla ett hus med godis, som jag skrev i tidigare inlägg. Jag älskar choklad! Det är helt tokigt. Jag kan äta hur mycket choklad som helst. Jag skulle kunna leva helt och hållet på choklad. Men det vore inte så hälsosamt. Så jag kämpar med mig själv att stå emot frestelsen. Så när ni träffar mig. Springer på mig på stan, gymmet eller våldgästar mig. Då är risken stor att jag har lite utbuktningar i ansiktet. Då vill jag att ni ska le. För då vet ni att jag njuter av livet till fullo. Då har jag ätit choklad... haha. Så nu har jag bestämt mig för att varje gång jag stöter på någon med finnar i ansiktet. Då träffar jag en riktig livsnjutare!

Hoppsan. Att jag har skrivit så mycket O.o Ni får säga till mig! Allt det här orkar ju ingen läsa. Men jag hoppas att du har läst ända ner hit. Tumme upp på dig! ;)

Vi hörs snart igen!
Stay stoked

2 kommentarer:

  1. Haha sååå får man ju se det :) mer "utbuktningar " åt folket :)

    SvaraRadera